Havermoutpap met peer

Warm ontbijtje op een koude morgen. Deze morgen koos ik voor havermoutpap met peer en kaneel. Een lekker winterse combinatie op deze druilerige morgen.

 

Havermout is een graan boordevol vezels, waardoor we een gevuld gevoel hebben tot de middag. In combinatie met magere melk, zorgen we voor voldoende aanbreng van eiwitten met een beperkt vetgehalte, het fruit zorgt dan weer voor natuurlijke suikers in combinatie met vitaminen en mineralen. De afwerking van noten en zaden brengt gezonde ( onverzadigde) vetten aan. 

 

Kortom een gezond en evenwichtig ontbijt! 

 

Ingrediënten

Voor 1 persoon: 

  • 30g havermout
  • 150ml magere melk
  • 1 peer
  • 1 koffielepel honing 
  • Snuifje kaneel
  • Enkele hazelnoten
  • 1 eetlepel zonnebloempitten

Bereidingswijze

  1. Breng de havermout met de melk aan de kook en laat binden tot een pap.
  2. Snijd de 3/4 peer in blokjes en 1/4 in schijfjes (voor de presentatie).
  3. Stoof aan in een antikleefpan en voeg de honing en kaneel toe.
  4. Meng de blokjes onder de havermoutpap. 
  5. Hak enkele hazelnoten (indien gewenst). 
  6. Serveer de pap warm, afgewerkt met de schijfjes peer, enkele hazelnoten en zonnebloempitten.

SMAKELIJK!

Reactie schrijven

Commentaren: 0