30. juni 2020
Onder het motto, "het moet niet altijd traditioneel zijn", maakte ik deze Thaise groene curry. En weet je wat zo leuk is aan een curry? Je kan er eindeloos mee gaan variëren. De belangrijkste ingrediënten zijn kokosroom en currypasta, voor de groenten, vlees, vis of vervanging ben je helemaal vrij! Ik koos ervoor om te werken, mat wat er vandaag nog in de koelkast lag namelijk wortel, zoete puntpaprika, broccoli en kip. Maar dat had evengoed bloemkool, erwtjes, snijbonen en kikkererwten of...
16. juni 2020
Hmmm! Een lekkere milkshake, dat kan smaken. Maar ken je het gevoel achteraf , de milkshake is zwaar en blijft op je maag liggen. Met deze magere variant heb ik dat niet. Ideaal dus als een vullend tussendoortje, maar vet- en suikerarm!
07. juni 2020
Ik ben zot van aperitieven, als er gasten komen. Ik vind het een heel gezellig moment. Maar ik hou het ook graag gezond. Daarom ga ik zelf vaak op zoek naar gezonde, vernieuwende en variërende alternatieven. Dit keer ging ik aan de slag met opgelegde geroosterde paprika. Hier maakte ik een dip van samen met wat pijnboompitten, kaas en kruiden.
31. mei 2020
Ik hou van desserts en zoet, dat heb je waarschijnlijk al gemerkt aan de receptjes die ik met jullie deel. Ik ben dan ook constant op zoek naar gezondere alternatieven. Ik probeer daarnaast ook niet te overdrijven en ook van "gezondere" varianten met mate te genieten. Want dat vind ik erg belangrijk, dat we hiervan genieten.
21. mei 2020
Dit is voor mij, de zon op een broodje! Het doet me namelijk denken aan zonovergoten vakantiedagen. Het is een hapje die op vakantie zo goed als altijd op tafel komt. Het is heerlijk verfrissend op warme dagen ... zoals vandaag! We hoeven niet op vakantie te gaan, we kunnen ook het vakantiegevoel tot bij ons brengen! Lang leve gezond genieten!
12. mei 2020
Cheesecake of kaastaart, ze bestaat in duizenden soorten, maten en smaken. Vandaag koos in voor een No- bake variant. Perfect voor wie geen oven heeft! Daarnaast koos ik voor een klassieke, en hoe kan het ook anders "gezondere" variant op basis van magere kaas. Dit zal ervoor zorgen dat de kaastaart minder vet aanbrengt, zonder aan smaak in te boeten. Wie wordt daar nu niet gelukkig van?
04. mei 2020
Gevulde zoete puntpaprika's. Het is al even, dat ik met het idee rondloop om dit eens te maken, en vandaag ben ik erin geslaagd! Ik wou er een hippe variant op maken door ze niet gewoon met gehakt te vullen. Ik koos voor een vulling met volwaardige rijst en veel groenten. Ik verwerkt er ook filet américain en wat gemengd gehakt* in. Maar je kan er even goed een vegetarisch alternatief van maken!
25. april 2020
HARTIGE TAART, het is eens iets anders dan alle zoete klassiekers die we in ons hoofd hebben als we aan taart denken. Daarnaast loopt het witloofseizoen stilaan ten einde, en moeten we er dus nog even van profiteren om deze nog eens op tafel te zetten.
18. april 2020
Als we het hebben over klassiekers onder de taarten, dan kan deze wel tellen! De rijsttaart. Maar kunnen we die ook op een gezonde manier maken? Ik heb alvast goed nieuws! Dat kan! Als eerste gaan we de dessertrijst vervangen door volkoren, volwaardige of zilvervliesrijst. Deze bevat namelijk meer vezels. (4.4 g/100 g vs. 1.5 g/100 g ). Vezels zorgen voor een voldoende vullend gevoel en, dat suiker minder snel opgenomen wordt.
05. april 2020
Homemade is zoveel leuker en lekkerder! Onder dat motto, maakte ik deze week zelf loempia's. Ik vulde ze vol met groentjes en een beetje kip. Ze werden daarinboven in de oven gebakken, waardoor ze veel lichter en oprechter van smaak zijn, dan wanneer je loempia's in de frituur zou bakken. Lekker als aperitiefhapje of hoofdgerecht, met zelfgemaakte zoetzure saus!

Meer weergeven